Banner Verandawoning actueel

• Wilgenhof Woubrugge
  • Het Groene Kruid Heerhugowaard
  • Slingerak De Meern

PERSBERICHT: Timpaan levert 24 duurzame en betaalbare starterswoningen op in Heerhugowaard

Op 21 oktober zijn alle Timpaan Verandawoningen in het project Het Groene Kruid te Heerhugowaard opgeleverd. De woningen staan in het plandeel Luna in één van de grootste energie-neutrale wijken van de wereld genaamd de Stad van de Zon. De unieke woningen voldoen aan de hoogste bouwtechnische criteria en zijn daardoor laag energievragend (label A++++) en onderhoudsarm. Bovendien bieden de Verandawoningen het hoogste wooncomfort en een gezond leefklimaat.

Met drie kamers en een ruime veranda, al dan niet met tuin, bieden zij prachtige woonruimte aan één- en tweepersoonshuishoudens en jonge gezinnen. Vanwege de betaalbaarheid van deze woningen met een prijs vanaf € 139.900,-- VON waren de woningen zeer in trek bij jonge starters. Het was daarom ook niet verwonderlijk dat, ondanks de crisis, alle woningen binnen 4 maanden waren verkocht.

Willem Koppen van Koppen VastGoed heeft voor Timpaan de Verandawoningen tijdens de gehele ontwikkeling gecontroleerd en begeleid. De woningen zijn op zich al zeer energiezuinig, maar door de inbreng van Koppen VastGoed wordt dat verder geoptimaliseerd. Puur door de kwaliteit te controleren. Bijvoorbeeld in de fabriek waar de daken worden vervaardigd maar ook tijdens de bouw. Eén continue kwaliteitscheck. Voor oplevering heeft Koppen VastGoed de woningen nogmaals gecontroleerd op isolatielekken met een infraroodcamera en zijn rooktesten uitgevoerd om de luchtdichtheid te controleren om te zien dat er geen lekken in de woningen meer zijn. Door Woningborg Advies zijn geluidsmetingen uitgevoerd. Bouwbedrijf Henselmans uit Noord-Scharwoude, verantwoordelijk voor de uitvoering, heeft de woningen naar alle tevredenheid aan de kopers opgeleverd.

Het project Het Groene Kruid is vanwege de betaalbaarheid en duurzaamheid deelnemer van de Innovatiesnelweg, een initiatief van de provincie Noord-Holland. De Innovatiesnelweg is een samenwerkingsproject van ruim 30 bouw gerelateerde bedrijven in Noord-Holland, het Servicepunt Duurzame Energie, het Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord en de Provincie Noord-Holland. Met alle betrokken partijen wordt een open en toegankelijk netwerk gebouwd waarin koplopers in de bouwkolom kennis delen over duurzaam bouwen, innovatie stimuleren en de realisatie van duurzame bouwprojecten mogelijk maken.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Noot voor de redactie:

• Voor nadere informatie en beelden van dit project kunt u contact opnemen met Maarten Leschot (mleschot@timpaan.nl, 06-10922786).
  • Meer informatie over het project vindt u op http://www.timpaan.nl/projecten/het-groene-kruid en de informatie over het woningbouwconcept is te vinden op www.timpaanverandawoning.nl.
  • Over Timpaan: Timpaan is echt een andere ontwikkelaar. Omdat de aandelen in handen zijn van de Stichting Timpaan, is het mogelijk iets moois te doen met de winst. Projecten kunnen extra kwaliteit krijgen, waarmee gebouwen en hun omgeving de toekomst aan kunnen. Ook voor het nastreven van maatschappelijke doelen is geld beschikbaar. Aanvullende informatie over Timpaan vindt u op www.timpaan.nl.